Prvním krokem ke kariéře v oblasti informačních technologií je často pozice „IT support“. Ze zdánlivě nekonečného seznamu pracovních pozic v této oblasti sestavil výzkumný tým CompTIA přehled 16 nežádanějších pracovních pozic v oblasti IT podpory seřazených od nejčastěji hledaných v roce 2020.
Kariéra IT support může například růst od podpory (help desk support) k technickému pracovníkovi (help desk technician), až po specialistu technické podpory (help desk specialist).
V horní části žebříčku jsou analytici a manažeři technické podpory, kteří ručí, že tým technické podpory (help desk a tech support team) funguje efektivně a co nejlépe podporuje koncové uživatele a společnost.
Zejména v roce 2020 / 2021 se řešilo mnoho problémů s VPN v rámci vzdálené plochy nebo prostřednictvím telefonu. Pozice Desktop Support Technician se může vyvinout v kariéru specialisty nebo analytika podpory. Je to skvělý odrazový můstek k dlouhodobé kariéře v IT.
Profesionálové v oblasti IT, kteří pracují na technické podpoře, musí mít technické dovednosti potřebné k řešení problémů a také komunikační dovednosti k zodpovězení otázek a vysvětlení řešení pro netechnické zaměstnance.
Technik IT podpory umí instalovat a konfigurovat hardware a software na technologických zařízeních. Znalost tiskáren, skenerů, mobilních zařízení a sítí je nutností. Díky této praktické úloze můžete pomoci bezradným zaměstnancům ve zprovoznění zařízení.
Tito IT profesionálové mají možnost zkoušet nová technologická řešení pro podporu společnosti. Je vhodné mít vynikající komunikační dovednosti při popisu nových IT systémů pro management a další zaměstnance.
Specialisté IT podpory jsou zodpovědní za detekci a odstraňování problémů, vyhodnocování technických problémů jednotlivců nebo externích zákazníků.
Analytici Desktop Support mají za úkol řešit jednorázové, vzácné problémy se softwarem a operačními systémy. Chcete-li být úspěšným analytikem, musíte umět vykomunikovat technologické problémy s koncovými uživateli.
Pracovníci podpory PC nastavují počítačový hardware a další technologická zařízení. Jsou odpovědní za opravy a údržbu počítačů a serverů, instalují, konfigurují a aktualizují software a ovladače, vytvářejí a podporují počítačové sítě a denně poskytují zákazníkům další typy technické pomoci s PC.
Pomáhá řešit technické problémy s hardwarem, softwarem a potenciálními problémy souvisejícími se sítí specifické pro organizaci, ve které pracují. Tuto pozici lze nalézt hlavně v průmyslových odvětvích, kde je IT řešení a software unikátní. Jako je například ve zdravotnictví nebo automobilovém průmyslu.
Tito profesionálové jsou zodpovědní za každodenní technickou podporu, analyzují technologickou účinnost v rámci své organizace a pomáhají udržovat celkovou kvalitu technologie na vysoké úrovni.
IT profesionálové Help Desk Support vyřizují dotazy na technickou podporu a spravují help desk tickety. Písemná komunikace je jednou z důležitých dovedností. Nutné jsou dovednosti v oblasti řešení problémů.
Hlavní rolí servisního technika je pomoci koncovým uživatelům u nich doma či ve firmě. Tito profesionálové v oblasti IT často cestují za svými zákazníky, aby jim pomohli s instalací nebo opravou hardwaru a softwaru.
Pozice zodpovědná za poskytování služeb zákazníkům, kolegům nebo klientům, kteří volají na call centrum. Kromě komunikačních dovedností je důležitou dovedností naslouchat pro pochopení potenciálních technických problémů a řešení problémů za běhu.
Analytici servisního oddělení vyřizují příchozí požadavky na podporu IT a při řešení těchto problémů úzce spolupracují s ostatními členy zákaznického servisu. Zaměřují se na soustavnou aktualizaci údajů zákazníků a jejich softwarového nebo hardwarového rozlišení.
Odpovědnost specialistů IT helpdesku je směsice technické podpory a rutinních úkolů, jako je instalace nového softwaru a školení zaměstnanců v nových technologiích. Tito profesionálové v oblasti IT musí mít komunikační dovednosti a vztah k lidem, kterým pomáhají. Úzce spolupracují s podporou helpdesku při stanovení priorit příchozích ticketů.
IT profesionálové, kteří řeší technické problémy na helpdesku v pobočkách Best Buy (USA).
Technici servisního střediska pracují na IT zákaznickém centru nebo servisní přepážce, takže jejich schopnost efektivně komunikovat s interními a externími klienty je zásadní. Úzce spolupracují s ostatními členy týmu podpory IT.
Rádi Vám poradíme s výběrem vhodného školení či certifikace, neváhejte nás kontaktovat na info@pumpedu.cz, nebo prostřednictvím kontaktního formuláře.
Zdroj článku: https://www.comptia.org/blog/best-it-support-jobs