Popis kurzu
Certifikace poskytuje výhodu pro ty, kteří by chtěli znát požadované činnosti, role, techniky a metodiky Automotive specifické pro jejich roli.
Akreditované školení ISTQB® zajišťuje společnost Tesena s.r.o., akreditovaný poskytovatel školení. Certifikační testy jsou zajišťovány společností Czech and Slovak Testing Board, z.s.
Požadované znalosti
Osoba s certifikátem Automotive Software Tester rozšíří své povědomí o testování získaného v kurzu Foundation, aby mu bylo uožněno efektivně pracovat jako profesionální tester na automobilovém projektu.
Obsah kurzu
Kapitola 1 Úvod
- Tester by měl být schopen vysvětlit a uvést příklady výzev vývoje automobilových produktů, které vyplývají z odlišných cílů projektu a zvyšování složitosti produktu.
- Tester by měl být schopen vybavit si aspekty projektu, které jsou ovlivněny standardy, jako jsou čas, náklady, kvalita a rizika projektu / produktu.
- Tester by měl být schopen vyvolat šest generických fází v životním cyklu systému podle ISO / IEC 24748-1.
- Tester by měl být schopen vzpomenout si na příspěvek a spolupráci testeru v procesu uvolnění.
Kapitola 2: Standardy pro testování E / E systémů
ASPICE
- Tester by měl být schopen vyvolat dvě dimenze Automotive SPICE® (ASPICE).
- Tester by měl být schopen vysvětlit úrovně schopností 0 až 3 ASPICE.
- Tester by měl být schopen vybavit si účel 5 procesů souvisejících s testováním ASPICE.
- Tester by měl být schopen vysvětlit význam 4 hodnotících úrovní a indikátorů schopností ASPICE z hlediska testu.
- Tester by měl být schopen vysvětlit požadavky ASPICE na strategii testování, včetně strategie regresního testu.
- Tester by měl být schopen vyvolat požadavky ASPICE na dokumentaci testu.
- Tester by měl být schopen navrhnout strategii ověření (na rozdíl od strategie testování) a kritéria pro ověření jednotky.
- Tester by měl být schopen vysvětlit různé požadavky na sledovatelnost ASPICE z hlediska testu.
ISO 26262
- Tester by měl být schopen vysvětlit cíl funkční bezpečnosti systémů E / E.
- Tester by měl být schopen vybavit si svůj příspěvek jako testera pro kulturu bezpečnosti.
- Zkoušející by měl být schopen představit roli zkoušeče v rámci životního cyklu bezpečnosti podle ISO 26262.
- Tester by měl být schopen vybavit si objemy (názvy částí) normy ISO 26262, které jsou pro něj relevantní.
- Tester by měl být schopen vysvětlit vliv ASIL na použitelné techniky návrhu testů a typy testů pro statické a dynamické testy a výsledný rozsah testu.
- Tester by měl být schopen použít vybranou tabulku metod podle normy ISO 26262.
AUTOSAR
- Tester by měl být schopen vyvolat cíle AUTOSAR.
- Tester by měl být schopen vybavit si vlivy AUTOSARu na práci testeru.
Srovnání
- Tester by měl být schopen vybavit si různé cíle ASPICE a ISO 26262.
- Tester by měl být schopen vysvětlit rozdíly mezi úrovněmi testu ASPICE, ISO 26262 a CTFL®.
Kapitola 3: Testování ve virtuálním prostředí
- Testovací prostředí obecně
- Tester by měl být schopen vybavit si účel / motivaci testovacího prostředí v automobilovém prostředí.
- Tester by měl být schopen vyvolat obecné části specifického testovacího prostředí pro automobilový průmysl.
- Tester by měl být schopen vyvolat rozdíly mezi systémy uzavřené smyčky a systémy OpenLoop.
- Tester by měl být schopen vyvolat základní funkce, databáze a protokoly elektronické řídicí jednotky (ECU).
- Testování v prostředí XiL
- Tester by měl být schopen vybavit si strukturu testovacího prostředí MiL. * Tester by měl být schopen vysvětlit oblast použití a okrajové podmínky testovacího prostředí MiL.
- Tester by měl být schopen reprodukovat strukturu testovacího prostředí SiL.
- Tester by měl být schopen vyvolat strukturu testovacího prostředí HiL.
- Tester by měl být schopen vysvětlit oblasti použití a okrajové podmínky testovacího prostředí HiL.
- Tester by měl být schopen shrnout výhody a nevýhody testování pomocí kritérií testovacích prostředí XiL (MiL, SiL a HiL).
- Tester by měl být schopen použít kritéria pro přiřazení daného rozsahu testu jednomu nebo více testovacím prostředím.
- Tester by měl být schopen klasifikovat tři testovací prostředí XiL (MiL, SiL, HiL) ve Vmodelu.
Kapitola 4: Specifické automobilové statické a dynamické testovací techniky
Statické zkušební techniky
- Tester by měl být schopen pomocí příkladů vysvětlit účel, typy a povinnosti programového pokynu MISRAC: 2012.
- Zkoušející by měl být schopen aplikovat přehled požadavků s kvalitativními charakteristikami ISO / IEC 29148, které jsou pro něj relevantní.
- Techniky dynamického testování
- Tester by měl být schopen vytvářet testovací případy, aby dosáhl upraveného pokrytí testováním podmínek / rozhodování.
- Tester by měl být schopen vysvětlit použití vzájemného testování na příkladech.
- Tester by měl být schopen vysvětlit princip testů vstřikování poruch na příkladech.
- Tester by měl být schopen vybavit si zásady testování založeného na požadavcích.
- Tester by měl být schopen použít kontextově závislá kritéria pro výběr vhodných a nezbytných technik navrhování testů.
Certifikace
Certifikační zkouška není součástí kurzu. Můžete si ji doobjednat.
Účast na zkoušce CTFL® Automotive Software Tester, je podmíněna získáním certifikátu ISTQB® Foundation Level.
- Doba trvání: 60 min
- Minimální úspěšnost: 65%
- 40 otázek s možností výběru z více odpovědí
Typy zkoušek:
- Otevřené zkoušky – Pravidelné termíny zkoušek na které se může přihlásit kdokoliv. Tyto zkoušku jsou běžně prováděny v Praze, Brně, Bratislavě a Košicích.
- Online zkoušky – Možnost online zkoušky z pohodlí Vašeho domova.
- Soukromé zkoušky – Soukromé zkoušky jsou poskytovány při minimálním počtu 6 kandidátů
Materiály
Materiály jsou v elektronické podobě.