Popis kurzu
"To nové řešení je úplně skvělé, to přece musí každý vidět! Vůbec nechápu, co naši lidé proti té změně mají..."
Globální průzkumy již dlouhodobě uvádějí mezi hlavní příčiny neúspěšnosti projektů odpor zaměstnanců ke změně a nepřijetí nového řešení. Přesto hlavní metodiky projektového řízení akceptovaly Change Management v chápání "člověk v procesu změny" až v posledních verzích. Podobná situace je i u metodik business analýzy.
Change Management se svým zaměřením na lidský faktor pomáhá firmám k adekvátnímu přijetí změny zaměstnanci. To následně vede k efektivnějšímu využívání implementovaných řešení, a tím i k dosažení očekávaných přínosů. Svým rozsahem se Change Management zaměřuje nejen na implementační fázi ("projektovou"), ale i na fázi přípravnou a také na období používání nového řešení.
Pro naplnění očekávání firem při realizaci změn je zásadní i vymezení rolí tří klíčových disciplín — Business Analysis, Change Management a Project Management — a jejich vzájemné propojení.
Obsah kurzu
Den 1: Porozumění Change Managementu
- Úvod do Change Managementu
- Význam Change Managementu v moderních organizacích
- Modely, mezinárodní standardy a klíčové techniky v Change Managementu
- Analýza stakeholderů a strategie jejich zapojení
- Efektivní komunikace
- Řešení konfliktů
Den 2: Úspěšná implementace změn
- Příprava organizačních změn
- Strategie a plánování v Change Managementu
- Budování schopnosti změny v rámci organizace
- Překonávání odporu vůči změně
- Řízení rizik
- Monitorování a hodnocení změnových iniciativ