Obě metodiky se zaměřují na zlepšování procesů a zvyšování efektivity. Mají ale různé přístupy a cíle. Pojďme se podívat na hlavní rozdíly mezi těmito dvěma metodikami.
Na certifikaci ITIL 4 a PRINCE2 7 Foundation se můžete kromě tradiční formy studia připravit také prostřednictvím samostudia. Jednou z výhod je microlearning, kdy je studium rozděleno do krátkých lekcí, ke kterým se můžete vracet dle své potřeby.
Six Sigma je metodologie pro řízení procesů a zlepšování kvality, která se zaměřuje na minimalizaci variability a nedokonalostí v procesech a produktech. Cílem Six Sigma je dosáhnout maximální kvality výstupů a minimalizovat výskyt chyb nebo vadných produktů.
Certifikační schéma ITIL 4 lze přizpůsobit individuálním potřebám jednotlivce i organizace. Používá modulární, vrstvený přístup, který umožní vybudovat komplexní pohled na řízení služeb nebo se zaměřit na konkrétní znalosti.
V lednu 24. a 25. proběhne konference itSMF, jejímž organizátorem je itSMF Czech Republic. S nástupem umělé inteligence přichází otázka, zda by měla být správa IT služeb inteligentní a zda by měla být pod správou umělé inteligence (AI).
Na začátku roku 2023 změnila společnost Peoplecert podmínky platnosti certifikátů ITIL 4 Foundation. Původní neomezená platnost byla zkrácena na 3 roky.
COBIT (Control Objectives for Information and Related Technologies) je „návod“, jak řídit IT a mít ho pod kontrolou. Využít ho mohou IT manažeři, ale nejčastěji po něm sahají auditoři a pracovníci bezpečnosti k ověření, zda je IT systém stabilní a bezpečný.
Rozhovor s lektorkou Ludmilou Vráželovou, průvodkyní ve světě ITIL, COBIT, PRINCE2, IT4IT a DevOps. Jejími školeními prošlo více než 1 000 profesionálů po celém světě.
V tomto článku si pokládáme otázku, zda je ITIL® stále vhodný rámec pro procesní řízení v IT. Definujeme si několik klíčových faktorů, které by mohly mít vliv na to, zda ITIL stále zůstává relevantní, nebo zda je nahrazován jinými přístupy.
Téma IT Service Management je mnoho teorie, kterou nebývá lehké vyučovat. V Pumpedu máme štěstí, že naši lektoři se nebojí na školení využívat různé metody a berou si k srdci postupy podle J.A.Komenského „Škola hrou“.
Od 1. ledna 2023 celosvětově uznávané zkoušky u společnosti PeopleCert získáváte na 3 roky. Následně je třeba certifikace obnovit!
Schéma ITIL® 4 je tvořeno dvěma proudy:
ITIL® Managing Professional
ITIL® Strategic Leader
Optimalizujte své procesy pomocí DevOps a ITIL za zvýhodněnou cenu.
Když si kupujete tričko, přemýšlíte o tom, zda bylo vyrobeno z recyklovatelného/udržitelného materiálu? Nešily ho náhodou malé děti v Číně? Recyklujete svůj odpad?
Od 1.2.2022 společnost PeopleCert zdražuje své certifikace a mění pravidla zkoušek. Co to pro zákazníky znamená, jak za nákup školení a zkoušek ušetřit? Máme pro vás řešení. Pokud si u nás do 28.1.2022 zakoupíte školení se zkouškou ITIL 4 Foundation, nebo PRINCE2 Agile výrazně ušetříte.
Vyzpovídali jsme odborníka na implementaci procesů IT, ITIL experta a procesního specialistu v O2 IT Services s.r.o., Rudolfa Slabu. Dozvíte se, kdo by především měl v dané organizaci znát ITIL, jak velké společnosti by měli ITIL implementovat, a co z ITIL 4 stojí za povšimnutí. Dále jaká implementace ITILu pro něj byla nejzajímavější, a co ho samotného na procesech baví.
Svět IT je tajemný a plný zkratek a procesů o kterých obyčejný smrtelník obvykle nic neví. Chcete-li do IT světa vstoupit a pracovat v něm, budou se vám hodit znalosti a certifikace ITIL® 4 Foundation. ITIL je „návod, jak dobře dělat IT ve firmách.“ S mezinárodně platným certifikátem od společnosti Axelos se můžete uplatnit například ve velkých nadnárodních společnostech, u IT vendorů a partnerů nebo ve státní správě.
Strategické řízení je řízení zaměřené na dlouhodobé plánování a směřování organizace. Ve firmě zajišťuje, aby se nic nedělo náhodně, ale podle předem naplánovaných, dlouhodobých záměrů. Přinášíme vám rozhovor s Martinem Vitoušem, který pomáhá firmám nastavovat strategie a ukazuje, jak využít příležitostí nejen při řízení IT, ale i napříč celou společností.