Obchodní týmy v IT čelí specifickým výzvám. Technické produkty a služby vyžadují jasnou strategii, pochopení zákazníkových potřeb a schopnost efektivně argumentovat. Přesto mnoho obchodníků spoléhá na pasivní přístup nebo se zaměřuje pouze na technické parametry místo řešení problému zákazníka.
Emoční inteligence je zásadním faktorem, který rozhoduje o tom, jak úspěšní budete při vedení lidí, komunikaci v týmu i zvládání stresu. Proč je vysoká emoční inteligence v práci vítána a jak ji rozvíjet?
Radikální upřímnost vs. psychologické bezpečí: Jak zpětná vazba formuje firemní kulturu
Zpětná vazba je klíčový nástroj pro růst a rozvoj týmu. Její účinnost ale závisí na tom, jakým způsobem je poskytována. Správná rovnováha mezi radikální upřímností a psychologickým bezpečím může vést k výjimečným výsledkům.
Rozhovor s Jaroslavem Salvou, mentorem v oblasti obchodu se zaměřením na IT. V čem se IT obchod odlišuje a jaké problémy IT obchodníci nejčastěji řeší?
Stanislav Vojtíšek je bývalým kapitánem jedné z nejprestižnějších leteckých společností světa Turkish Airlines. Jako dopravní pilot pracoval od poloviny 90. let. Během své 25leté kariéry létal s různými typy letadel, včetně Airbusu A330 či Boeingu.
Zkoušeli jste již někdy vysvětlit ajťákům, že jejich komunikační dovednosti jsou na nedostatečné úrovni? Že by se nad tím měli zamyslet a komunikovat více otevřeně, vysvětlovat a nebýt negativní? Před deseti lety by jste ajťáka na školení měkkých dovedností ani nedostali. Naštěstí doba pokročila a je na ně vyvíjen tlak, aby komunikovali uvnitř společnosti, ale i ven s dodavateli.
„Vzchop se! Vykašli se na to. Když nejde o život, jde o nic. Uvidíš, to se vyřeší, za chvíli to bude dobré. Vzpomeň si, na tu paní, o které si nedávno četla ve zprávách, ta to měla fakt těžké. Hlavně se usmívej.“ Podobné věty si často říkáme nebo slýcháme od druhých, když prožíváme nějakou situaci, která je pro nás obtížná. A těch život přináší docela dost, ať už se jedná o rozchod s partnerem, nemoc, odmítnutí atd.. Jak se psychicky otužit a situace zvládnout co nejlépe?
Někteří lidé strávili na home-office poměrně dost času, nastavili si nové rituály a denní rutinu. Náš mozek nerad něco mění, a tak můžeme pocítit vyšší úroveň stresu, úzkosti a obavy z návratu zpět do kanceláře. Zkuste si představit, že je to podobné, jako když se děti vrací po prázdninách zpět do školy. Někdo se bojí, někdo se těší. Pokud tedy nejste z fyzického návratu do práce zrovna nadšeni, tak vám dám několik tipů, jak si to můžete ulehčit.
Z mnohých výzkumů vyplývá, že přechod práce do online prostředí povahu sociálního kapitálu (souhrnu kontaktů, které můžeme efektivně využít, protože se známe s jinými lidmi) změnil. Zaměstnanci na jednu stranu vykazují více schůzek než kdy dříve, ale na druhou stranu hlásí větší izolaci v důsledku „menšího“ spojení s druhými, což je znejišťuje a mění jejich chování.
Ve spolupráci s lektorkami, psycholožkami a koučkami Radkou Loja a Olgou Lošťákovou, jsme do naší nabídky zařadili nová školení osobního rozvoje a prezentačních dovedností. Poznejte sami sebe, naučte se lépe zvládat emoce, pracovat s myšlením i podvědomím, se stresem a efektivně komunikovat.
V dnešní době probíhá stále větší počet schůzek online. K tomu, jak je efektivně vést z obchodního pohledu, osvědčené rady chybí. Co dělat, aby křivka prodeje rostla i v době "covidové"?